Dessa allmänna kundvillkor gäller mellan konsumenten (”Du”) och Hemglass återförsäljare (”Butik”) vid försäljning av produkter genom Butikens e-handelsbutik (”Click & Collect”). Genom att kryssa i avsedd ruta i Click & Collect godkänner du innehållet i dessa villkor samt intygar riktigheten i de uppgifter som lämnas.
Hemglass i Sverige AB (”Hemglass”) tillhandahåller tjänster till butiken för hantering av Click & Collect.
Du kan endast handla online om du är myndig och har rätt att ingå avtal. En serviceavgift på 19 kr per order tillkommer på alla beställningar under 299 kr.
Vi förbehåller oss rätten att korrigera eventuella fel i texter, bilder och prisändringar. Detta gäller för uppgifter på vår webbplats, i kataloger samt i våra reklamutskick och marknadsföringsmaterial. Vi har rätt att korrigera sådana fel, ändra eller uppdatera informationen på vår webbplats och att löpande göra produktändringar och förbättringar.
Vid beställning på Click & Collect ingår du ett avtal om köp när du väljer att bekräfta din beställning. Efter att du genomfört din beställning skickas ett bekräftelsemejl med ordernr, dina kontakt- och leveransuppgifter. Uppgifterna vid registrering ska vara korrekta och du är skyldig att uppdatera dessa uppgifter om de skulle förändras.
Alla priser anges i svenska kronor (SEK).
”Click & Collect”. Du hämtar ut din order vid Hemglassbilen på det stopp och datum som är valt vid beställningen.
Priset för de varor som du beställer är det pris som anges på Click & Collect på dagen för din beställning eller då du senast ändrat din beställning, med reservation för eventuella tryckfel eller andra felaktigheter. Samtliga priser anges inklusive moms i svenska kronor (SEK)
Vi erbjuder följande betalningsalternativ i samarbete med Qliro. I anknytning härtill kan sägas att om köp inte fullföljs hanteras återbetalningen utav Qliro antingen genom att släppa det reserverade beloppet eller genom att kreditera betalningen. Vid val av vissa betalmedel kan även en avgift tillkomma
Direktbetalning via din Internetbank: Handelsbanken, Nordea, SEB eller Swedbank
Efter att du bekräftat ditt köp i Click & Collect slussas du vidare till din internetbank för att slutföra din betalning. Pengarna kommer att dras direkt från ditt konto när du godkänner transaktionen.
Kortbetalningar sker i system som uppfyller krav enligt säkerhetsstandarden PCI-DSS. För information om din betalning kontakta Qliro via kontaktuppgifterna på https://www.qliro.com/
Du kan välja att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort. Vi accepterar för närvarande VISA, Mastercard. Det tillkommer inte någon kortavgift. Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner Qliro för att garantera snabb och säker betalning. För ökad säkerhet använder vi 3D-Secure som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet.
Så här går det till:
Kortbetalningar sker i system som uppfyller krav enligt säkerhetsstandarden PCI-DSS. För information om din betalning kontakta Qliro via kontaktuppgifterna på www.qliro.com.
Tillsammans med Qliro erbjuder vi dig betalning via faktura, för att enkelt och tryggt handla på nätet. Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas via e-post till den mejladress du anger vid köpet. Du kan även se och betala fakturan i Qliros app/webbplats.
Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.
Vid fakturaköp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om 14 dagars kredit.
Genom köpet godkänner du utöver dessa allmänna villkor ”Köp och hämta” även Qliros villkor för faktura.
För mer information om Qliros villkor klicka här.
Genom denna betalningsmetod har du 0 % ränta och en uppläggningsavgift på 39 kr. Förutom det tillkommer inga ytterligare avgifter. Fakturan skickas med e-post i mitten av kampanjmånaden. Du kan även se och betala månadsfakturan i Qliros app/webbplats.
Vid försenad betalning övergår betalningsplanen för Kampanj till Qliro Konto det utgår en förseningsavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta på näst kommande månadsfaktura.
Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.
Fullständiga villkor: Qliros fullständiga kampanjvillkor
Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.
När du väljer delbetalning får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt betalningssätt.
Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Qliro sammanställer dem på en månadsfaktura som skickas till dig via e-post i mitten av varje månad. Du kan även se och betala månadsfakturan i Qliros app/webbplats.Du kan när som helst under delbetalningstiden betala hela din kvarvarande skuld.
Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.
Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.
Betalningsalternativ och fullständiga villkor: Qliros fullständiga villkor och betalningsalternativ för konto och delbetalning
Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.
Eftersom frysta livsmedel är känsliga för temperaturförändringar så tillämpas inte ångerrätten eller öppet köp.
Om en vara är felaktig eller inte uppfyller utlovad kvalitet har Du rätt att reklamera produkten. En reklamation ska ske inom skälig tid, dock senast innan hållbarhetstiden har gått ut.
För reklamation, vänd dig till Butiken eller till Hemglass kundtjänst, info@hemglass.se.
Om en vara är felaktig kommer du att krediteras motsvarande varans värde alternativt få en ny vara i utbyte.
När du beställer varor via Click & Collect så levereras det via Butiken. Kontakta i första hand din Butik vid frågor. Kontaktuppgifter finns i din orderbekräftelse.
Övriga frågor hanteras av Hemglass kundtjänst. Info@hemglass.se eller på telefon 0200-220 220.
Om du och Butiken inte kommer överens hänvisar vi dig att göra ett ärende hos Allmänna reklamationsnämnden (www.arn.se) Box 174, 10123 Stockholm. Allmänna reklamationsnämnden eller ARN tar oberoende beslut i bland annat reklamationsfall. Butiken medverkar alltid i eventuella tvister hos ARN.