Köpvillkor för e-shop

Villkor för att beställa hos Hemglass

För att kunna beställa från Hemglass e-shop måste du vara minst 16 år samt bo inom ett område i Sverige dit Hemglass har möjlighet att leverera.

Efter att du genomfört din beställning skickas ett bekräftelsemail med ordernr, dina kontakt- och leveransuppgifter. Uppgifterna vid registrering ska vara korrekta och du är skyldig att uppdatera dessa uppgifter om de skulle förändras.

Frågor gällande Hemglass e-shop eller medlemskap i Glasskompis besvaras av Hemglass kundtjänst, mailadress: info@hemglass.se eller på telefon 0200-220 220.

Leveranssätt

Hämtas vid Hemglassbilen

Glass som är beställd via Hemglass E-shop levereras vanligtvis vid Hemglassbilens ordinarie stopp på den ordinarie turen. Vi försöker i största möjliga mån att kontakta dig som kund innan vi kommer till ditt stopp. Detta för att vara säkra på att du får den glass du har beställt.

Avtala tid- och leveranssätt/Hemleverans

Om det inte finns något stopp nära dig eller om det är mer än 14 dagar till nästa tur kommer vi att kontakta dig inom några dagar per telefon/sms/e-mail för att komma överens om leveranstid samt en leveransadress som passar dig. Vi levererar så snabbt som möjligt, vanligtvis inom några dagar. Gratis leverans när du handlar för minst 250kr. Lokala avvikelser kan förekomma.

Betalning

I dagsläget kan vi endast ta emot betalning när du hämtar glassen vid din Hemglassbil/vid hemleveranstillfället.

De betalsätt Hemglass tar emot är följande:

  • Kontant. Lokala avvikelser kan förekomma.
  • Betalkort, de vanligaste betalkorten som ex. Visa och Mastercard
  • Swish. Med Swish betalar du enkelt och snabbt med din mobiltelefon. Ladda ned Swish-appen och följ instruktionerna i kassan när du ska betala. Lokala avvikelser kan förekomma.
  • Presentkort. Det går även bra att betala med Hemglass förbetalda presentkort. 

Presentkort återbetalas inte helt eller delvis och kan inte växlas in i kontanter.

Giltighetstiden på ett presentkort är ett år, om inte annat särskilt anges på presentkortet.

Reklamation

Om man får glass som inte motsvarar sina förväntningar så har Hemglass höga krav på kvalité och det går alltid att reklamera sin vara. Du kan gå in på vår hemsida och reklamera din vara under reklamationer.

Bekräftelse

Efter att du genomfört din beställning skickas ett bekräftelsemail med ordernr, dina kontakt- och leveransuppgifter. Uppgifterna vid registrering ska vara korrekta och du är skyldig att uppdatera dessa uppgifter om de skulle förändras.

Ändringar

Hemglass reserverar oss för att det kan ske förändringar i vårt sortiment, slutförsäljning av varor eller att det vid leverans kan ske oförutsedda händelser och/eller besvärliga väderförhållande som gör att leveransen av annat skäl inte kan levereras. Vi reserverar oss även för eventuella skrivfel.

Avbeställning

Du kan avbeställa din glass fram till dagen innan leverans.

Avbeställning görs per mail till din Hemglass försäljare, kontaktuppgifter finns på orderbekräftelsen samt på vår hemsida under Hemglass säljkontor.

Kontakt

När du beställer glass via hemglass.se så beställer du produkter direkt från ditt lokala Hemglass säljkontor. Du kan alltid kontakta dem vid frågor angående din beställning, du hittar din lokala Hemglassförsäljare på din orderbekräftelse. Kontaktuppgifter till ditt lokala Hemglass säljkontor hittar du på orderbekräftelsen eller på vår hemsida under Hemglass säljkontor

Frågor gällande Hemglass e-shop eller medlemskap i Glasskompis besvaras av Hemglass kundtjänst eller på telefon 0200-220 220.